Українська версія сайту

Психологічні аспекти роботи зі здобувачами, які пройшли війну

12-11-2025 Переглядів: 16

Для працівників інституту заочного та дистанційного навчання завідувачем науково-дослідної лабораторії навчально-наукового інституту післядипломної освіти Юлією Бойко-Бузиль та старшим науковим співробітником Ігорем Пампурою проведено тренінг-семінар «Психологічні особливості спілкування зі здобувачами вищої освіти, які брали/беруть участь у бойових діях, зазнали поранень, психологічної травматизації, перебували в полоні».

Психологічні аспекти роботи зі здобувачами, які пройшли війну

У сучасних умовах повномасштабної війни значна частина здобувачів освіти має досвід участі в бойових діях, повернення з передової або перебування у стані тривалої психологічної напруги. Це військовослужбовці, ветерани, поранені, інваліди війни, а також ті, хто втратив побратимів або пережив складні життєві трансформації. Для таких здобувачів навчання часто є не лише процесом професійного становлення, але й важливим кроком у відновленні, поверненні до цивільного життя та пошуку сенсу.

Психологічні аспекти роботи зі здобувачами, які пройшли війну

Саме тому для керівників курсів, методистів та працівників, які щоденно комунікують із здобувачами, надзвичайно важливо володіти навичками безпечного та делікатного спілкування. Травмоорієнтований підхід, що лежить в основі змісту тренінгу, допомагає уникати повторної травматизації, сприяє створенню атмосфери підтримки, поваги та людяності.

Психологічні аспекти роботи зі здобувачами, які пройшли війну

Учасники заходу розглянули категорії здобувачів, які є учасниками бойових дій, ознайомилися з психологічними проявами стресу та післятравматичних станів, обговорили типові ситуації взаємодії в освітньому середовищі. Практична частина семінару була спрямована на розвиток умінь емпатійного слухання, конструктивного реагування на конфліктні ситуації, побудови довірливих контактів та формування етичної, стійкої та підтримуючої комунікації.

Психологічні аспекти роботи зі здобувачами, які пройшли війну

Захід став важливим елементом системної роботи академії зі створення психологічно чутливого, інклюзивного та ціннісно орієнтованого освітнього простору.

Психологічні аспекти роботи зі здобувачами, які пройшли війну

 

 
X
X